preskoči na sadržaj

Osnovna škola Vladimir Nazor Budinščina

Login
Službena fb stranica škole

Projekt SMART BIZZ Budinščina

https://smart-bizz.eu/

e-Dnevnik

Kalendar školske godine 2023./2024.

Školsko zvono

Priloženi dokumenti:
Raspored zvona 23 24.docx

Individualne konzultacije za roditelje

Nastava na daljinu

 

 

Virtualna školska knjižnica

Školska pravila

Priloženi dokumenti:
Skolska pravila.pptx

Školska lektira
Upisi u srednju

Priloženi dokumenti:
Upisi u srednje skole.docx

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Arhiva dokumenata
Pogledajmo ...

                                                                                                                                                                           

 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 23. 11. 2022.

Ukupno: 56135
Ovaj mjesec: 481
Ovaj tjedan: 824
Danas: 67
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Biti drugačiji ...
Autor: Jasenka Kuljak, 3. 12. 2014.

U školskom kurikulumu u sklopu Školskog preventivnog programa, a obilježavajući (i ove godine) Dan tolerancije, Sveopći dječji dan, Dan sjećanja na Vukovar i Dan osoba s invaliditetom, pored ostalog, organizirali smo i radionice s učenicima od I. do VIII. razreda na temu Biti drugačiji. Cilj je bio senzibilizirati učenike za osobe s invaliditetom, bolje razumijevanje njihovih potreba, jačanje etičnosti, empatije, odgovornosti i skrbi za te osobe kroz prihvaćanje, potporu, pomoć i solidarnost. Radionice su osmislile i vodile školska pedagoginja i knjižničarka uz pomoć razrednika-ca.

 


Pokušale smo osmisliti vježbe u kojima bi učenici mogli prepoznati svakodnevne potrebe osoba s invaliditetom, što više „uči u njihovu kožu“ i osjetiti njihov svakodnevni život.

Tako smo, vodeći računa o dobi učenika (razredu) provele različite igre i vježbe: „U podrumu je tama…“, pogodi po opipu, po mirisu, osluškivanje zvukova, kretanje zatvorenih očiju sam ili uz pomoć druge osobe, crtanje po navođenju, upoznavanje i učenje Braillevog pisma (pisanje svog imena),pantomima,“pisanje“na dlan, leđa ili neki drugi dio tijela, pisanje po zraku, sporazumijevanje pomoću znakovne abecede (jednoručne/dvoručne) ili znakovnog jezika, gledanje dijelova emisija bez uključenog tona/s uključenim tonom uz  tumača  znakovnog jezika i sl. Učenici su trebali određene zadatke izvršiti jednom rukom: zavezati čvor ili mašnu na vezici, izraditi kapu, brodić ili avion od papira, otvoriti plastičnu bocu, kutiju, pastu za zube, konzervu, uvesti konac u iglu…

U svim vježbama učenici su se zaista trudili, bili više ili manje uspješni, ali su uvidjeli da im je za sve radnje bilo potrebno mnogo više vremena i strpljenja.

U igri uloga učenici su vježbali kako prići i uspostaviti komunikaciju sa slijepom ili gluhom osobom, kako pomoću tjelesno invalidnoj osobi. Na taj način kod učenika se stvarao  i jačao osjećaj sigurnosti u pristupu i odgovornosti prema osobi kojoj žele pomoći.

Učenici VIII. razreda gledali su dokumentarni film „Zarobljen u tijelu starca“ ( prikazan u emisiji Provjereno). Evo nekih dojmova o filmu:“Film mi je otvorio oči i jako sam sretna što sam to vidjela. Drago mi je što je Sammy takav pozitivac!“,“Tužno: dječak ima puno snova, a malo vremena; da bar naprave taj lijek…“,“Ovaj dječak nema sve što mi imamo, ali to cijeni“, „Mislim da možemo zaista puno naučiti od Sammya i zaista bismo se trebali ponekad zapitati o nekim stvarima i razmisliti o njima“,“Trebali bismo gledati pozitivno na život“…

Nakon održanih radionica izrađeni su plakati „Biti drugačiji“ u holu škole (matične i područne). Na njima su fotografije iz radionica, uradci učenika (evaluacijski listići, dojmovi, mišljenja, origami izrađeni jednom rukom) te Bonton u komunikaciji s osobama s invaliditetomBrailleova i znakovna abeceda.

Na Dan invalidnih osoba (3. prosinca) svaki je učenik dobio origami predmet (životinju, cvijet, brodić i sl.) koji su jednim dijelom izradili sami kroz radionice (korištenjem jedne ruke)  s porukama npr. Poštuj drugačije, Budi svoj, Pomozi drugome, Razveseli prijatelja, Pomozi starijima, Prihvati različitost…

Naravno, nisu zaboravljeni ni učitelji…

Ovo je samo djelić aktivnosti unutar Školskog kurikuluma (naravno i Građanskog odgoja i obrazovanja) kojima nastojimo prisjetiti učenike da je svijet različit pa stoga i bogat te da ima mjesta za svakoga u toleranciji, brizi, pomoći, solidarnosti i društvenoj potpori koja kreće od nas prema drugima.

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju