preskoči na sadržaj

Osnovna škola Vladimir Nazor Budinščina

Login
Službena fb stranica škole

Projekt SMART BIZZ Budinščina

https://smart-bizz.eu/

e-Dnevnik

Kalendar školske godine 2023./2024.

Školsko zvono

Priloženi dokumenti:
Raspored zvona 23 24.docx

Školska kuhinja

Individualne konzultacije za roditelje

Nastava na daljinu

 

 

Virtualna školska knjižnica

Školska pravila

Priloženi dokumenti:
Skolska pravila.pptx

Školska lektira
Upisi u srednju

Priloženi dokumenti:
Upisi u srednje skole.docx

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Arhiva dokumenata
Pogledajmo ...

                                                                                                                                                                           

 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 23. 11. 2022.

Ukupno: 58714
Ovaj mjesec: 3060
Ovaj tjedan: 154
Danas: 14
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Edukacija Eko laboratorij
Autor: Andreja Satmari, 24. 2. 2023.

U sklopu projekta “SMART BIZZ – SMART za Zadrugu  Zajednicu”,  dana, 22.02.2023. godine u 10 sati u Osnovnoj školi Vladimir Nazor u Budinščini održana je radionica “Eko laboratorij”. Radionici su prisustvovali: Mirko Nuli, Kristina Ondrašek, Mirela Lebić Popov, Željka Vajdić, Nikolina Milinković, Ivana Glavač, Dino Lesjak, Jagoda Šmit, Zoran Kuljak, Sebastijan Kocijan i Renata Kreber-Mikšaj, te volonterka Manda Maji. Trajanje edukacije je bilo u vremenu 6 školskih sati, a teme su bile slijedeće : 3R (Reduce – Smanji; Reuse – Ponovno upotrijebi; Recycle – Recikliraj); Izrada prirodne kozmetike – Što i kako ćemo raditi.

Na samom početku edukacije, voditeljica je upoznala učiteljice Ivanu Klišanin i Valentinu Jugović s kemijskim priborom i posuđem koje je potrebno za izradu ekoloških proizvoda, a bit će upotrijebljeno u planiranoj radionici s učenicima. Također su educirane o  načinima izrade ekoloških proizvoda široke uporabe u skladu s održivim razvojem i očuvanjem okoliša. Posebno su se dotakli problema utjecaja kemijskih spojeva u industrijskim proizvodima na ljudsko zdravlje te prednosti uporabe ekološki  prihvatljivih proizvoda. Upoznale su se s postupkom proizvodnje prirodnog sapuna (hladni i topli postupak). Informirane su o prednostima i nedostatcima hladnog i toplog postupka proizvodnje sapuna te o nužnosti strogog držanja recepta i mase pojedinih sastojaka kako bi u proizvodnji sapuna došlo do potpune neutralizacije istih. Poseban naglasak stavljen je na mjere opreza u laboratoriju pri rukovanju kiselinama, lužinama te kemijskim priborom i posuđem radi zaštite učenikova zdravlja i okoliša. Uz saponifikaciju, educirane su i o izradi krema i balzama pomoću kemijskog pribora i posuđa te mirisnih i eteričnih ulja i kemikalija kupljenih sredstvima iz projekta. S obzirom da je naglasak edukacije na održivom razvoju i ekologiji, učiteljice su educirane i o načinu pročišćavanja vode na ekološki prihvatljiv način što će se kasnije primijeniti u radu s učenicima te o uzgoju biljaka iz otpada. Također su učiteljice prošle kroz etape izrade recikliranog papira te njegove daljnje uporabe kao zanimljivog omota s dodatkom suhog bilja. Na taj način će se stari, korišteni papir reciklirati za potpuno novi proizvod, pri čemu će se uštedjeti prirodni resursi. Educirane su i o smanjenju uporabe plastike te njenoj štetnosti na okoliš i o načinima proizvodnje bioplastike iz kukuruznog škroba te proizvodnji prirodnog ljepila iz mlijeka.

Znanja stečena na edukaciji će biti primijenjena u radu s učenicima u sklopu izvannastavne aktivnosti STEM Istraživači.






[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju