Projekti, integrirani i tematski dani

PROJEKT U ŠKOLI
(lat.) plan, namjera, nacrt, skica – svaki zaokružen, cjelovit i složen pothvat čija se obilježja i cilj mogu definirati, a mora se ostvariti u određenom vremenu te zahtijeva koordinirane napore nekoliko ili većeg broja ljudi, službi, poduzeća i sl.
Projekt je sredstvo organiziranja međusobno povezanih aktivnosti u određeni redoslijed kako bi se ostvarili unaprijed određeni ciljevi u određenom vremenskom okviru.
Za svaki (dobar) projekt je važno da:
- ima cilj i rezultira proizvodom (produktom)
- podrazumijeva složeniji zadatak (koji se razlaže na jednostavnije, rutinske)
- ima određeno trajanje, tj. rok za završetak
- u pravilu uključuje rad više (grupa) ljudi
- podrazumijeva suradnju i koordinaciju svih (grupa) sudionik
Ciljevi projektne nastave:
- razvijanje sposobnosti za timski rad
- razvijanje sposobnosti donošenja odluka
- razvijanje kritičkog odnosa prema vlastitom i tuđem radu
- uviđanje nužnosti i svrhovitosti podjele rada
- razvijanje samostalnosti i odgovornosti u radu
- razvijanje sposobnosti planiranja
- integriranje zajednički dobivenih rezultata
Vrijednost projekta u školi:
- učenika upućuje na samostalno/ skupno učenje, istraživanje, otkrivanje, obradu informacija te potiče usvajanje novih činjenica i znanstveno razmišljanje;
- znanje usvojeno otkrivanjem je funkcionalno i lakše dovodi do razine primjenjivosti u svakodnevnim situacijama.
INTEGRIRANI/TEMATSKI DANI
- suvremeni modeli nastavnog rada
- povezuju jednu temu/problem u jednu cjelinu/događaj kroz predmet ili više predmeta/međupredmetno;
Nastavni su predmeti povezani jednim problemom koji se poučava s različitih motrišta, tj. nastava dobiva značajke tematskog učenja.
Takav način rada pomaže učeniku u:
- stvaranju iskustvenih «veza» dok izgrađuje strukture znanja,
- promotriti problem s više aspekata,
- razumijevanju povezanosti prirodnih i društvenih čimbenika u objektivnoj stvarnosti (cjelovit doživljaj svijeta).