ERASMUS+ : An Inspiring Network for a Sustainable and Inclusive Renewed Education (I.N.S.P.I.R.E.)
Međunarodni projekt „An Inspiring Network for a Sustainable and Inclusive Renewed Education“ poznatiji kao I.N.S.P.I.R.E. financiran je sredstvima Europske unije iz programa Erasmus+. Projekt se bavi održivim razvojem te je dosad odrađeno nekoliko mobilnosti: mobilnost učitelja u Gdyniu, Poljsku, mobilnost učenika i učitelja u Ankaru, Tursku, a u 2024. godini slijede još mobilnost učenika i učitelja u Rybnik, Slovačku te mobilnost učitelja u Sinop, Tursku. Tijekom mobilnosti, po nekoliko učenika i učitelja iz svake Škole okuplja se na trodnevnim radionicama u kojima zajedno uče i rade na ciljevima projekta koji podučavaju učenike o otvorenosti prema svijetu, razumijevanju različitosti te promiče jezičnu i kulturnu razmjenu uz rad na temama održivog razvoja. Projekt za OŠ Vladimir Nazor Budinščina vode učiteljice engleskog jezika Ana Bahat, koordinatorica Projekta i Nikolina Goričan. U sklopu Projekta od 19.do 21. rujna u Budinščini je boravilo 20 učenika i učitelja partnerskih osnovnih škola iz Poljske (Gdynia), Slovačke (Rybnik) i Turske (iz Ankare i Sinopa). Tijekom prvog dana učenici naše škole pripremili su za goste program dobrodošlice na kojoj su im predstavili Budinščinu te svoju Školu. U programu su učenici predstavili svoje talente, izvodili igrokaze i pjesme povezane s održivim načinom življenja. Program su otvorile Mažoretkinje DND-a Budinščina koje su svojim nastupom uveličale cijeli događaj. Nakon programa dobrodošlice, učenici su posjetili Hrašćinski meteorit, a zatim i grad Varaždin. Nakon šetnje Varaždinom, posjetili su Gradski muzej Varaždin te poznati novootvoreni restoran našeg izbornika, Zlatka Dalića. Goste je dočekao sam gospodin Dalić, a svoje oduševljenje nisu krili ni učitelji ni učenici. Na povratku iz Varaždina, učenici su posjetili OPG „Svijet prirode“, imanje na kojem su imali priliku vidjeti hrvatske pasmine domaćih životinja te najugroženije vrste. Osim toga, učenici su prisustvovali radionici izrade sira te su, neki po prvi put, kušali svježe mlijeko. Tijekom drugog dana, učenici su sudjelovali u nekoliko radionica – učenici svake Škole prezentirali su pjesme koje su sami napisali za ovu mobilnost pod nazivom „What is being a human being?“ te su sudjelovali u dvije radionice.Prvu je vodila učiteljica iz Slovačke, gđa Andrea Szalinkova (The most frequently used 30 words in English) u kojoj su učenici uvježbavali najčešće izraze na svim partnerskim jezicima (hrvatskom, poljskom, slovačkom i turskom), dok je drugu vodila učiteljica Ana Bahat, u kojoj su učenici raspravljali o održivom načinu življenja te izradili digitalni pano na tu temu. Tijekom poslijepodnevnih sati, posjetili su Muzeju krapinskih neandertalaca u Krapini, Centru za prirodu Zagorje Priroda koji brine o zaštiti prirode u Krapinsko-zagorskoj županiji te Parku znanosti u Oroslavju. Treći, ujedno posljednji dan, bio je rezerviran za radionicu pod nazivom „Natural wastewater treatment systems“ koju je vodila učiteljica prirode i biologije Nikolina Milinković, dok je ostatak dana bio rezerviran za razgledavanje i posjet Zagrebu, našem glavnom gradu. Posjet Zagrebu započeo je u Zološkom vrtu grada Zagreba u kojem su učenici sudjelovali u radionici „Sustainability at Zagreb Zoo“. Nakon toga posjetili su Etnografski muzej Zagreb u kojem su, nakon razgleda, sudjelovali u radionici u kojoj su bojali tradicijsku hrvatsku igračku, konjića, kojeg su kasnije ponijeli kući. Pri povratku kući, posjetili su Mariju Bistricu, najveće hrvatsko svetište, a nakon toga slijedila je oproštajna večera s domaćinima. Naime, učenici koji sudjeluju u mobilnosti tijekom svog boravka smješteni su u obitelji učenika kako bi na taj način imali priliku iskusiti hrvatski način življenja. Učenici i učitelji primili su certifikate za sudjelovanje te poklone koje su osigurali Krapinsko-zagorska županija, izdavači Alfa i ProfilKlett i niz rukotvorina koje su pripremili učenici i učitelji naše Škole.


