2018-03-16 15:26:19

Tjedan mozga u OŠ Vladimir Nazor Budinščina

Od 12. do 18. ožujka obilježava se po 17. puta Tjedan mozga. Cilj je populariziranje znanja o funkcioniranju i bolestima mozga. Kako bi učenicima približili ovu tematiku, organizirali smo nekoliko njima primjerenih aktivnosti.

Više o aktivnostima učenika pročitajte pod [OPŠIRNIJE]

Tako su se, učenicima predmetne nastave, svojim  aktivnostima predstavile neke skupine dodatne nastave i izvannastavnih aktivnosti: Biolozi su, za uvod, uz pomoć zanimljive prezentacije,upoznali  učenike s mozgom: građom, kako funkcionira, kako ga „hraniti“ i vježbati. Članovi Foto skupine  izradili su model živčane stanice i zorno  pokazali kako se prenosi  podražaj živčanim stanicama, a članovi Prve pomoći, demonstrirali su kako prepoznati simptome moždanog udara, kako nazvati hitnu pomoć i kako zbrinuti osobu do dolaska hitne pomoći. Mladi kemičari predstavili su svoj plakat o količini šećera u tekućinama koje pijemo , govorili su o dijabetesu i njegovom djelovanju na mozak. Nakon edukativnih minuta uslijedilo je i praktično vježbanje  mozga!Mladi Englezi organizirali su kviz zagonetki na engleskom jeziku, Matematičari zanimljive zagonetke, mozgalice i sjajne matematičke trikove i matematičku „magiju“.  Robotičari su  pokazali kako robote možemo koristiti za obavljanje složenih zadataka,  ali i za zabavu. Učenicima je prikazano kako mBot uz pomoć senzora prati crtu, a učenici su  odigrali i kraću nogometnu utakmicu upravljajući robotima pomoću daljinskih upravljača. Na kraju su Mladi geografi prikazali prezentaciju o 10 najvećih vulkana svijeta i demonstrirali erupciju vulkana.

Učenicima  razredne nastave Budinščina, na početku zajedničkog susreta, obratila se učenica VIII. razreda Dorotea Tošaj, koja je s nekoliko  uvodnih rečenica učenike upoznala s mozgom i njegovim funkcioniranjem, a zatim su se učenici podijelili u radionice  prema osobnom interesu i afinitetu.

U radionici Vesela Matematika učenici su osmišljavali i rješavali matematičke igre i pitalice,  problemske zadatke i mozgalice. Međusobno su se bodrili i uživali u zadacima i zajedničkom druženju.

U Jezičnoj radionici, mozak se vježbao kroz nekoliko aktivnosti:Zapamti u sekundi,Kviz i zagonetke na temu bajki i Stvaramo bajku. Učenici su osim pamćenja bogatili rječnik, razvijali natjecateljski i timski duh te zajedništvo. Stvorili su svoju bajku - “Naša bajka“ koja se može pročitati u našoj školskoj knjižnici.

Pogodi koja je pjesma,Premetaljke s glazbenim pojmovima, Zabranjeni ritam, Glazbeni memori  neke  su aktivnosti kojima su članovi Glazbeno-plesne radionice vježbali svoj mozak uz glazbu. Sviralo se na različitim instrumentima, a učenici su, nakratko, postali i plesači. Osmislili su koreografiju na poznatu skladu Ples pilića, a učenica Lorena Čavec  pokazala  je svoje umijeće sviranja klavijatura.

U Sportsku radionicu uključili su se učenici željni motoričkih aktivnosti i natjecateljskih igara. Štafetne igre: Rušenje i podizanje čunjeva, Nošenje loptice u žlici, Kotrljanje lopte palicom, Nošenje sanduka i Bacanje lopte u koš bile su zabavne malim sportašima.

Mala kreativna radionica okupila je učenike koji su se okušali u umjetničko-stvaralačkoj tehnici Origami. Započelo se s vjesnicima proljeća- jednostavnim, ali prekrasno snježno-bijelim visibabama, nastavilo sa raznobojnim i nešto zahtjevnijim tulipanima, a završilo sa, još složenijim, crvenim bubamarama. Svatko je uspješno presavijao papire u nastajanju oblika koji će uljepšavati školski hol.

Tjedan mozga koji se uspješno bliži svome kraju, tek je uvertira u niz aktivnosti u sklopu Dana darovitih i Dana osoba s Down sindromom koje ćemo obilježiti pod nazivom Pokaži što znaš u različitim čarapama!


Osnovna škola "Vladimir Nazor" Budinšćina