2015-11-29 09:16:37

Uključili smo se u kampanju „ZA MANJE OTPADA" (LITTER LESS CAMPAIGN - šk. g. 2015./2016.)

 

Iako smo već gotovo deset godina članovi velike obitelji Međunarodne eko škole i ponosni na aktivnu brigu za okoliš, ove školske godine uključili smo se i u kampanju „Za manje otpada“ koju provodi tvrtka Wrigley Hrvatska u suradnji s Udrugom Lijepa naša.

CILJ je kampanje smanjiti otpad te dugoročno utjecati na promjenu navika kod mladih.

Glavni ciljevi su:

Podizanje svijesti o utjecaju otpada na okoliš lokalne i šire zajednice. Pomoć učenicima u stjecanju novih znanja i vještina u gospodarenju otpadom. Suradnja škola na promociji odgoja i obrazovanja za okoliš i održivi razvoj. Izvještavanje o tijeku kampanje kroz metodologiju sedam koraka. Obavještavanje o postignutim rezultatima putem medija.

Osnovna tema na kojoj se radi kroz kampanju je otpad.
Otpad je najbolja tema za početak rada s učenicima po pitanju okoliša, zato što je problem otpada lako uočljiv i rezultati njegovog rješenja su odmah vidljivi. Sudjelovanje u kampanji ''Za manje otpada'' pomoći će učenicima da shvate na koji način oni mogu poboljšati i promijeniti svoju okolinu, te ponašanje i navike drugih.

Kampanja se provodi po metodologiji 7 koraka Eko škole prilagođenih temi otpada:

Osnivanje Odbora Ocjena stanja okoliša Plan rada Praćenje stanja i ocjenjivanje Rad prema kurikulumu Obavješćivanje javnosti i uključivanje medija Eko-kodeks na temu otpada, smanjenje otpada ili gospodarenja otpadom

Svaka uključena Eko-škola mora izabrati jedan od slijedećih kriterija koje će pratiti tijekom svoje Litter Less kampanje:
a)      broj komada (pojedinačnog) otpada koji se nalazi u školskom dvorištu na
         početku i na kraju kampanje (mjereno u kilogramima)
b)      broj prikupljenih vreća otpada na početku i na kraju kampanje (izmjereno u
         kilogramima)
c)      količina prikupljenog starog papira na početku i na kraju kampanje
         (izmjereno u kilogramima)
d)     količina ukupnog prikupljenog otpada na početku i na kraju kampanje
        (izmjereno u kilogramima)

U ožujku ili travnju 2016. potrebno je organizirati projektni dan. Svaka uključena Eko-škola dobiti će 500 $ u kunskoj protuvrijednosti na dan isplate - sredstva se moraju potrošiti na provođenje Litter Less kampanje. Tijekom kampanje potrebno je pratiti i mjeriti jedan od kriterija koji izaberemo - mi smo izabrali količinu prikupljenog starog papira (izraženo u kilogramima na početku i na kraju kampanje). Početak kampanje je potrebno simbolički obilježiti i promovirati (uključenost cijele škole), te dostaviti izvješće o pokretanju kampanje. Na kraju kampanje potrebno je dostaviti izvješće. Tijekom kampanje provoditi će se vanjska evaluacija od strane Međunarodnog koordinatora, a u kojoj će sudjelovati 10 Eko-škola izabrane od strane Međunarodnog koordinatora.

 


Osnovna škola "Vladimir Nazor" Budinšćina